Nuffnang Adds

Wednesday 25 May 2011

Pemikiran penyokong Pas ditahap mana?

Antara Nasha atau Mat Sabu siapa pilihan terbaik Timbalan Presiden Pas?

Mat Sabu Norma


Wah hangat sekarang ni nama Mat Sabu sampaikan hari-hari dia dok jilat DAP dalam media alternatif.

Aku walaupun penyokong UMNO tetapi pada aku Pas perlu sebagai pembangkang. Pada pandangan peribadi aku, Nasharudin Mat Isa lebih layak untuk menang jawatan Timbalan Presiden Pas.

Biarlah orang yang lebih berilmu dan berakhlak yang dipilih bukannya kaki auta/fitnah dan juga terbukti berkhalwat dengan Norma isteri kawan baik sendiri sehinggakan sekrang mereka dah pun kahwin.

Dari segi pendidikan juga Nasha seorang yang begitu hebat dan juga perwatakannya yang lembut menyebabkan aku kagum dengan beliau.

Sekiranya aku boleh menentukan keputusan pemilihan jawatan Pas, aku akan pilih Nasha dari Mat Sabu ataupun Tuan Ibrahim Tuan Man sekalipun.

Aku juga tiada sangat masalah kalau Tuan Ibrahim bertanding, cuma aku menyampah dengan Mat Sabu ni sebab sembang power, dundang-dundang tapi habuk pun xde.

Mat Sabu lebih layak menyertai DAp dari Pas sebab cara percakapan dan akhlaknya tidak melambangkan Islam.

Pemilihan Pas kali ini bakal menentukan hala tuju dan kehendak penyokong Pas. Mahukan seorang intelek sebagai pemimpin atau pun lelaki penjual ubat tenaga batin semuanya terletak ditangan mereka sendiri.


PS: Mat Sabu ni cerita pasal perjuangan Islam, tapi bukak mulut je takde benda lain. Fitnah mencarut je jadi modal. Fakta takde. Nasharudin PILIHANKU.


Nasharudin Mat Isa


Beliau dilahirkan di Negeri Sembilan pada 1962.


Pendidikan

Apabila bapanya seorang kakitangan kerajaan pindah ke Kuala Lumpur, beliau belajar di Sekolah Menengah Kebangsan St Gabriel di Kampung Pandan , Kuala Lumpur.

Belajar 3 semester di UITM dalam jurusan Grafik dan Senireka. Kemudian mendalami pengajian Islam di Kolej Darul Ulum di Lucknow, India. Kemudian belajar bahasa Arab di Universiti Jordan selama dua tahun.

Seterusnya mendalami undang-undang Syariah di Fakulti Syariah selama 5 tahun. Dilantik menjadi pembantu pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di Gombak. Kemudian belajar selama dua tahun di Universiti Glasgow, Scotland. 1993 kembali ke UIAM dan menyiapkan Sarjana Undang-Undang Perbandingan. Dilantik menjadi pensyarah undang-undang di situ, 1997, Nasharudin menjadi pensyarah undang-undang di UKM, Bangi. 1999 bersara sebagai akhi akademik kerana menceburi bisang politik sepenuh masa.


Politik

Dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2008 beliau mengalahkan calon dari Barisan Nasional - UMNO, Datuk Dr. Awang Adek Hussin dengan majoriti sebanyak 2,896 undi.




MOHAMAD SABU AKA Mat Sabu


Ianya berlaku pada 31 Januari 1995, selepas dua tahun Pas Kelantan meluluskan usul Hudud dan Qisas di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan, pada 1993 yang dibawa oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mat Sabu ditangkap dengan seorang suri rumah yang juga seorang isteri kawan baiknya di bilik 121, Hotel Perdana Kota Bahru pada tarikh itu.  Ketika serbuan dibuat oleh tujuh orang Penyelia Agama ke bilik itu, Mohamad Sabu hanya memakai kain tuala berwarna hijau dan pasangannya, Norma  tidak bertudung kepala.

Hukuman untuk penzina mengikut Hudud di Kelantan ialah 100 kali sebatan dan jika penzina itu sudah berkahwin maka hukumannya adalah rejam dengan batu sampai mati.

PENDIDIKAN.

Tidak dapat dipastikan. Banyak khabar angin kata dia ada PHD. Tapi aku rasa betul.. Perasaan Hasad Dengki. Haha


KEJAYAAN

Berjaya melepaskan diri dari tuduhan khalwat walaupun terang-terang ditangkap berdua-duaan dengan Norma di sebuah hotel setelah mendapat pertolongan dari Kerajaan Pas Kelantan.

Akhirnya Norma menjadi milik Mat Sabu. Suami Norma pun xkan la nak lagi kat orang macam tu.

Mohamad Sabu ada dua isteri. Isteri keduanya ialah Norma yang dirampas daripada rakan karib sendiri dengan cara berkhalwat di bilik 121 Hotel Perdana, Kota Bharu.

Kejayaan terbesar ialah menyebabkan hudud gagal dilaksanakan di Kelantan kerana mahu menjaga nama baik Pas.

Pada Pilihan Raya Umum Malaysia 2008 beliau telah kalah kepada calon Barisan Nasional di kerusi Parlimen Kuala Terengganu, Terengganu.




No comments:

Post a Comment