Nuffnang Adds

Thursday 26 May 2011

3 SEBAB BN KEKALKAN HARGA PETROL - LGE

Lim Guan Eng Khalifah Pas.


Mari baca kisah khalifah Pas LGE auta beri 3 sebab kerajaan kekalkan harga petrol.


Menarik apabila membaca laporan akhbar pembohong no 1 negara Harakah menemuramah LIM GUAN ENG (LGE)  mengenai harga petrol RON 95 kekal.

Khalifah pilihan Pas ini mendakwa sebab pertama ialah pakatan pembangkang yang diterajui DAP itu mampu melakukan demo besar-besaran sekiranya harga petrol itu naik.

Kahkahkah... Bangangnya.. Kalau harga minyak naik tak perlu pembangkang nak buat demo, PERKASA DAN PEMUDA UMNO pun boleh tarik lebih ramai lagi untuk berdemonstrasi.

Apa Guan Eng ingat pakatan dia je pandai berdemo? Kalau AMK memang penakut la semua dah tahu.

Betul ke kerajaan takut naik harga sebab takutkan pembangkang? Aku rasa kerajaan lebih takutkan rakyat dari pakatan haram ni.

Kalau setakat pemimpin kaki liwat dengan zina rakyat biasa tak sokong la. Lain la penyokong tegar PKR, DAP dengan Pas.

Sebab kedua pulak, sebab kononya sebab pilihanraya dekat. La dekat ke jauh apa masalahnya? Dah kerajaan nak jaga kebajikan rakyat mesti la kena ambil kira keputusan rakyat juga.

Guan Eng ni pemimpin jenis murahan isu yang dibangkitkan ni pun isu lama. Orang dah tak pakai la ni isu bangang. Rakyat pun tau rakyat didahulukan betul la keputusan kerajaan.

Bangsa laknat ni tak reti bersyukur. Sepatutnya dia sebagai pemimpin perlu berterima kasih kepada kerajaan sebab tidak menaikkan harga petrol dan pada masa sama tidak membebankan rakyat di Pulau Pinang juga.

Yang paling kelakar sebab ketiga ialah BN takut dengan pakatan diaorang ni. Puit... Mana ada orang takut dengan parti la bangang. Kerajaan takut dengan kuasa rakyat.

Apa punya bangang la khalifah Pas ni. Pakatan 3 parti yang lain-lain agenda kata dia kuat, sapa yang bagitau dia?

Kat Sarawak dah kalah, belum lagi campur 3 plihanraya kecil yang semua menang kat BN.

Abang Lim Guan Eng, bercakap perlu guna otak bukan guna lutut. Siapalah melayu yang sokong kafir harbi ni.

Bangang giler..


UP ORANG MELAYU: Wei baca la..



Haramkahdaily  




KUALA LUMPUR, 26 Mei: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memberi tiga sebab mengapa Barisan Nasional (BN) tidak meneruskan cadangan pemotongan subsidi untuk petrol, diesel dan LPG, dan yakin dengan kenaikan harga barangan keperluan tertentu kecuali IPP sebaik memenangi pilihan raya umum akan datang.

Katanya, Pakatan Rakyat (PR) telah menyebabkan timbulnya rasa takut kepada kepimpinan kerajaan BN yang telah mendorong mereka membatalkan cadangan pemotongan subsidi malah turut mengumumkan tiada kenaikan harga minyak RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG) untuk ketika ini.

“Ada 3 alasan mengapa BN menukar dan memutuskan untuk tidak meneruskan cadangan kenaikan harga barangan,” katanya.

Pertama, katanya PR berkemampuan untuk memobilisasi hampir keseluruhan dalam usaha membantah kenaikan harga barangan dengan mendedahkan ketidakadilan yang wujud dalam syarikat besar seperti IPP yang dilindungi daripada pemotongan subsidi sebanyak RM19 bilion setahun sementara 27 juta rakyat Malaysia biasa yang tidak berkemampuan terpaksa membayar sejumlah wang dengan harga yang tinggi.

Kedua, ujarnya BN berhasrat untuk mengadakan pilihan raya umum dan kenaikan harga yang berat sebelah itu bertentangan dengan para pengundi.

“Ketiga, BN bimbang dengan kekuatan luar biasa PR sehingga BN takut untuk meneruskan pemotongan subsidi yang hanya akan menyebabkan mereka kehilangan sokongan rakyat,” katanya dalam satu kenyataan.

No comments:

Post a Comment