Nuffnang Adds

Tuesday 6 December 2011

Pas Kelantan - Parti Anok beranok Sahaja

Pas akan  tumbang pada PRU 13.. Take Beer..




Sekarang suhu politik di Malaysia semakin meningkat di sebalik musim hujan yang telah membanjirkan beberapa tempat di Pantai Timur dan tidak lupa di daerah Kajang yang sebelum ini tidak pernah banjir.


Tetapi di Kelantan lebih menarik senario politiknya apabila ada desus desas mengatakan Pork Nik Aziz akan meletakkaanaknya, Nik Mohd Abduh  bertanding kerusi Parlimen Pengkalan Chepa dan menantunya pula, Abdul Ariffahmi Ab Rahman di katakan akan dicalonkan bertanding salah satu kerusi DUN di bawah Parlimen Machang. 


Adakah Pas sudah terdesak di Kelantan apabila meletakkan anak beranak Nik Aziz untuk bertanding seolah-olah calon lain dalam parti tunggangan DAp itu tidak berkelayakan.


Abdul Ariffahmi yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)  yang dipengerusikan oleh Nik Abdul Aziz mempunyai sembilan anak syarikat merangkumi semua bidang termasuk pembangunan bandar baru dan peladangan.


Syarikat tersebut adalah Kifalah Sdn. Bhd.; Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB); Darul Digital; Kelantan Utilities Mubaarakan; PMBK Sawit Sdn. Bhd.; Tunjong Development; Kelantan Golden Trade Sdn. Bhd.; Kelantan Technology Park dan Kelantan Biotech Corporation.

Sekiranya  Ariffahmi bukan menantu Pork Nik mestilah dia hanya akan jadi pencacai seumur hidup. Yang lebih kelakar kalau zaman Pak Lah puak-puak Pas kata Khairy Jamaluddin sebagai kronisme.

Nah sekarang apa dah jadi dengan Pas? Bukan saja menantu, anak Pork Nik pun nak bertanding.. Bagi la peluang pada orang lain.. 

Kepada rakyat Kelantan mari  gunakan modal ini sebagai senjata untuk PRU nanti. Dulu bukan main guna isu KJ kononnya lebih  berkuasa dari PM.

Sekarang Pork Nik dah jilat air ludah sendiri dengan anak menantu dia plak nak bertanding.. CUKUPLAH Pork NIK.. 80 tu umur untuk bertaubat serta mendekatkan diri dengan tuhan. Bukan berpolitik. TUN M dengan PAK LAH pun dah lama berhenti. Ko bila lagi?

Takkan nak mati dengan jawatan MB?  Kalau nak jugak nanti mati kita kafankan dengan bendera Pas dengan tanda nama Menteri Besar.

Semoga Allah bukakan pintu hati NIK AZIZ untuk bertaubat serta kembali ke pangkal jalan..

No comments:

Post a Comment